Nie przegap Jak uczyć się kilku języków naraz? Kilka słów o książkach biznesowych Z czego składają się sztuczne rzęsy?
witaminy na jesienną depresję

Witaminy na jesienną depresję

Jesienią ludzie są bardziej podatni na depresję. Witamina D jest jedną z najważniejszych witamin dla naszego organizmu, ale pomaga również zapobiegać depresji sezonowej.

Witamina D to składnik odżywczy, który w niewielkich ilościach pozyskujemy ze słońca i pożywienia. Jest hormonem poprawiającym nastrój i działającym ochronnie na zdrowie kości. Słońce latem lub w Twoim domu sprawi, że będziesz produkował witaminę D3 w skórze, ale kiedy dni stają się krótsze i chłodniejsze, ludzie mogą mieć niedobór tej witaminy. Dlatego ważne jest, aby pomyśleć o sposobach na podniesienie poziomu, gdy zaczyna się jesień, dlatego piszę o niektórych witaminach, które mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu

Podsumowując, istnieje wiele witamin, które mogą uchronić nas przed depresją sezonową – witamina B12, magnez.

Jesień to sezon zmieniających się liści, latte z przyprawami dyniowymi i chłodniejsze dni. Jednak może to być również pora roku, kiedy wiele osób odczuwa zmiany nastroju.

Szyszynka w mózgu wytwarza serotoninę, która jest hormonem dobrego samopoczucia. Kiedy ilość światła słonecznego spada podczas jesieni, szyszynka wytwarza mniej serotoniny. Może to prowadzić do poczucia depresji o tej porze roku.

Wykazano, że fioletowy kolor ma pozytywny wpływ na nasz nastrój, ponieważ stymuluje neurony w naszych mózgach, które emitują hormony dobrego samopoczucia, takie jak serotonina i dopamina. Niektóre witaminy zawierające ten barwnik to: witamina A (retinol lub beta karoten), kwas foliowy, witamina B12 (cyjanokobalamina) i witamina D (cholekalc).

Jesień to pora smutku i depresji, a wiele osób zaczyna czuć się samotne. Może to być spowodowane zmieniającą się pogodą, krótszymi dniami i innymi naturalnymi czynnikami, które wydają się wpływać na nastrój.

Z tego powodu ważne jest, aby w tym czasie zadbać o swoje zdrowie. Najlepszym sposobem na to jest przyjmowanie witamin na depresję jesienną.

Witamina D: jednym z najważniejszych składników odżywczych, których potrzebujemy dla zdrowego układu odpornościowego i zdrowia kości, jest witamina D. Kiedy czujemy się smutni lub przygnębieni, często czujemy się zmęczeni i ospali, co może być oznaką niskiego poziomu witamin. Według jednego z badań przeprowadzonych przez Harvard School of Public Health, witamina D pomaga regulować neuroprzekaźniki poprawiające nastrój, takie jak serotonina, która może poprawić nastrój w ciągu zaledwie 12 tygodni. Więcej światła słonecznego

Witamina D pomaga w zimowej depresji i jest również korzystna dla ogólnego stanu zdrowia organizmu.

Uzupełnienie diety w witaminę D jesienią i zimą może pomóc w zmniejszeniu ryzyka depresji.

Witamina D to najważniejsza witamina poprawiająca nastrój o tej porze roku. Można go znaleźć w produktach mlecznych, jajach, tłustych rybach, wątrobie wołowej i suplementach.

Światło słoneczne jest kolejnym dobrym źródłem witaminy D jesienią.

Jest to szczególnie ważne, jeśli mieszkasz na wyższych szerokościach geograficznych, masz nadwagę lub ciemniejszą skórę, ponieważ naturalnie wytwarzasz mniej witaminy D.

Regularne ćwiczenia pomagają również poprawić nastrój, uwalniając endorfiny, które sprawiają, że czujemy się szczęśliwi.

Jesień to ekscytująca pora roku, ale dla niektórych może być też trochę smutna. To koniec lata i początek chłodniejszych dni. Poniżej znajdują się suplementy witaminowe, które mogą pomóc, jeśli jesienią poczujesz się trochę przygnębiony.

Więcej w kategorii